سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خفن

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بخونین بهتره

حضرت امیرالمؤمنین امام علی (صلوات الله علیه) فرمودند:


- ان فاطمة‌ بنت رسول اللّه لم تزل مظلومة‌ من حقها ممنوعة‌ و عن میراثها مدفوعة‌ لم تحفظ فیها وصیة‌ رسول اللّه و لا رعی فیها حقه و لا حق اللّه عز و جل وکفی باللّه حاکما و من الظالمین منتقما.

-فاطمه دختر پیامبر همواره مظلوم بود، از حق خود و ارث پدر محروم گردید، درباره او به توصیه پیامبر عمل نشد و حق پیامبر و خدای بزرگ نسبت به فاطمه مراعات نشد؛ خدا به عنوان داور و انتقام گیرنده از ستمگران کافی است.


* امالی شیخ طوسی، ص155

 


حضرت زهرا (صلوات الله علیها) فرمودند:


- بشر فی وجه المؤمن یوجب لصاحبه الجنّه.

- خوشرویى هنگام روبه رو شدن با مؤمن، بهشت را بر فرد خوشرو واجب میکند.


* بحارالانوار، ج75، ص401


حضرت امیرالمؤمنین امام علی (صلوات الله علیه) فرمودند:


- اشرف الغنى ترک المنى.

-بهترین توانگرى، ترک آرزوهاست.


* نهج البلاغه، حکمت 34

 


امام جعفر صادق (صلوات الله علیه) فرمودند:


- ازرَعوا و اغرسوا و الله ما عمل النّاس عملا اجلّ و لا أطیب منه.

- کشت کنید و درخت بنشانید؛ به خدا قسم آدمیان کارى برتر و پاک‏ تر از این نکرده‏ اند.


* بحارالانوار، ج103، ص6


امام جواد الائمّه (صلوات الله علیه) فرمودند:


- من زار عمّتى بقم فله الجنّه.

- هر که عمّه ‏ام را در قم زیارت کند از اهـل بهشت است.


* سفینه البحار، ج2، ص376


- من لم یشکر المنعمَ من المخلوقین لم یشکرِ اللّه‏ عزّ و جلّ.

- هرکه در قبال خوبى مردم تشکر نکند، از خداوند عزّ و جلّ هم تشکّر نکرده است.


* عیون اخبارالرّضا (علیه السّلام)، ج2، ص24